Klachtenjaarverslag

Stichting Hoeve Klein Mariëndaal verkeert in de gelukkige omstandigheid dat er geen formele klachten zijn ingediend, niet bij de Stichting en niet bij de landelijke klachtencommissie zoals beschreven in het protocol uitdeelbrief klachtenprocedure.

Heb je een klacht, wat kan je dan doen?

Het kan gebeuren dat je een klacht hebt over Hoeve Klein Mariëndaal. Een klacht is dat je aangeeft dat je ontevreden bent over hoe je behandeld wordt door de zorgboerderij of een medewerker van de zorgboerderij.

Er zijn meerdere mogelijkheden beschikbaar om je klacht kenbaar te maken.

Klachtenreglement deelnemers

Hieronder vindt u de link van u onze klachtenreglement deelnemers inclusief de uitdeelbrief Landelijke Klachtenregeling Landbouw en Zorg als PDF bestand.

Download hier de PDF.

Eigen bijdrage

WLZ

Voor WLZ-zorg is een eigen bijdrage verschuldigd. Het berekenen en incasseren hiervan wordt uitgevoerd door het CAK. Meer informatie hierover vindt u op de website van het CAK: www.hetcak.nl/regelingen/zorg-vanuit-de-wlz

Voor vervoer van en naar de dagbesteding binnen de WLZ is een beperkte reiskostenvergoeding beschikbaar. De vergoeding die wij ontvangen, hangt af van de indicatie en de afstand van het verblijfadres naar de locatie van de dagbesteding. Mocht deze vergoeding ontoereikend zijn dan zijn wij helaas genoodzaakt de meerkosten aan de deelnemer door te belasten.

WMO

Sinds 1 januari 2020 is de maximale bijdrage voor de WMO € 19,- per maand. Meer informatie hierover vindt u op de website van het CAK: www.hetcak.nl/over/nieuws/2019/in-2020-eigen-bijdrage-wmo-maximaal-19-per-maand

  • De gemeente kan de eigen bijdrage verlagen voor alle inwoners in een gemeente.
  • De gemeente kan bepalen dat bepaalde inwoners geen eigen bijdrage hoeven te betalen. Bijvoorbeeld voor mensen met een laag inkomen.

Wilt u hier meer over weten? Neem dan contact op met het Wmo-loket van uw gemeente.

Onafhankelijke ondersteuning

Waar kunt u terecht?

Ontvang u zorg vanuit de Wlz en heeft u behoefte aan onafhankelijke ondersteuning?
Dan kunt u terecht bij uw zorgkantoor of de onafhankelijke cliëntondersteuners van MEE en Adviespunt Zorgbelang. U kunt zelf kiezen van wie u cliëntondersteuning wilt ontvangen en rechtstreeks contact opnemen met de betreffende organisatie.

Zorgkantoor

Op de website van uw zorgkantoor vindt u nadere informatie en een telefoonnummer voor cliëntondersteuning. U kunt uw zorgkantoor vinden op https://www.zn.nl/350584833/Zorgkantoren

MEE

Voor meer informatie over onafhankelijke cliëntondersteuning door MEE zie www.mee.nl of bel 0900 – 999 88 88. Voor dit informatienummer betaalt u alleen uw gebruikelijke belkosten.

Adviespunt Zorgbelang

Voor meer informatie over onafhankelijke cliëntondersteuning door Adviespunt Zorgbelang zie www.adviespuntzorgbelang.nl of bel 0900 – 243 81 81. Voor dit informatienummer betaalt u alleen uw gebruikelijke belkosten.

 

Adviespunt zorgbelang logo Mee nl logo ZN logo

Openingstijden theeschenkerij

Openingstijden-Theeschenkerij-Hoeve-Klein-Mariendaal

Openingstijden

  • wo t/m vr 10.00 - 16.00  
  • za / zo 11.00 - 17.00
  • take away is ook mogelijk

Het is alleen mogelijk om een tafeltje aan de deur te reserveren.

We hopen jullie gauw weer te zien!

 

 Reserveringen 

Aanvraag reservering

Voor meer informatie over mogelijkheden van uw feest of bijeenkomst mail ons of bel 026 - 379 66 87.

Quotes

“Je leeft hier met de seizoenen, je ziet het voorjaar, zomer, herfst en winter worden. In de stad merk ik dat minder. Als ik hier kom verandert de omgeving mij meteen.”